onsdag 10 oktober 2012

Visa att du har tusen anledningar att le...

Men en risk för att låta lite negativ så hoppas jag ni kan stå ut med detta. Behöver bara skriva av mig lite.

Vet inte vilken bild ni alla har av mig, trött på folk som snackar skit och folk som inte vågar stå för något face to face. Försöker finnas till för alla och ställa upp så mycket det går, försöker pussla ihop all tid jag har och hinna med allt men ibland känns det som det inte räcker. Nu under senaste tiden har det vart fullt upp med allt möjligt. Man slits åt alla håll och snart når det en gräns där man inte längre vet vad man ska göra. På utsidan kanske jag verkar glad men ibland känner jag bara för att totalt bryta ihop och bara fly iväg någonstans där inte behöver oroa mig över något och slippa allt kaos. Det är nu när man blivit äldre som man börjar märka vilka ens sanna vänner är och vilka som faktiskt bryr sig. Har väl egentligen inte så många vänner kvar. Och de få jag har kvar har ju fullt upp med sina egna liv i olika delar av vårt avlånga land. Flytten skulle ha vart nära nu i slutet av oktober, dock verkar det bli strul även med den. Kan något få gå min väg för en gångs skull?
Skulle behöva komma bort någonstans och få fokusera på det som får mig att må bra. Men idag ska ju allt kosta så jääävligt med pengar och så har man ju givetvis ingen tid över till något annat. Visst är ju lokförarutbildningen kul och intressant, absolut. Varje dag är väldigt givande, men alla de där små sakerna som får mig att må sådär extra bra är tyvärr väldigt sällsynta numera. Det tar på både kropp o psyke.
Bristvara för tillfället:
Musiken har drabbats hårt senaste året. Förr kunde man sitta i timmar och spela och koppla bort allt annat för att kunna ladda om få en dålig dag att kännas lite bättre. Nu är gamla pianot bortskänkt pga flytt och elpianot samlar damm då det helt enkelt varken finns tid eller ork till att spela efter jobbet om dagarna.
Fotograferandet har minskat avsevärt då man helt enkelt inte har tid över för det. I veckorna är det oftast jobb som gäller och på helgerna försöker man fördela tiden på alla annat viktigt.
Förkärleken till naturen är ju något som alltid finns närvarande hos mig och där jag hämtar mycket av min kraft och energi när jag får tid över till mig själv. Alla dessa korta eller långa stunder då jag får inspireras och fascineras av naturens mäktiga krafter och underverk är de stunder som jag tror ger mig mest energi/kraft att orka kämpa vidare när det går tungt för tillfället. Tyvärr har ju då givetvis även dessa stunder blivit en bristvara.
Vännerna har ju tyvärr också fått lida av detta. Har väl egentligen ingen superbra kontakt med någon av mina vännner numera, har väl lite o skylla på mig själv men samtidigt är jag trött på att alltid vara den som hör av sig. Skulle nog lätt kunna lova att om inte jag skulle höra av mig till några av de vänner jag har nu så skulle jag ha ännu färre vänner kvar. Det tar inte så mycket att bara skriva/säga hej nån gång ibland och fråga hur man mår och hur allt går etc. Bara hålla kontakten lite då och då liksom.
Domaruppdrag har väl också fått hamna lite på sidan om då och då. Jobbet/utbildningen måste ju alltid givetvis gå först och ibland blir det ju då svårt att hitta ledig tid över till att få döma innebandy.
Tjejen vill man ju såklart även spendera så mycket tid med som möjligt, men även detta får väl lida lite vilket tynger mig oerhört.

Ska alltså försöka pussla ihop mitt liv med den tid som finns och tillsammans med Tjej, Dömande, Vänner, Foto, Musik, Flytt, Förarutbildning, Få en stadig ekonomi så man slipper oroa sig över minsta lilla utgift, samt att kunna få ha lite tid över till mig själv. Detta är inte lätt kan jag lova!!

Självsäker har jag alltid vart och ett starkt psyke har jag övat upp under åren vilket jag har haft stor nytta av. Så jag ger inte upp kan jag lova, dock är det vääääldigt tungt just nu men får helt enkelt försöka leva efter de ordspråk som följt med mig genom livet: "När livet ger dig en anledning att gråta, visa att du har tusen anledningar att le" samt "Livet är vad du gör det till. Lev varje dag till fullo och var glad för det du har. Det finns de som har det sämre"

Några låtar som kan hjälpa ibland:



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar