tisdag 8 maj 2012

Update

Halloj allihop, länge sen jag uppdaterade här sist. Har haft fullt upp som ni kanske har märkt.
Ja vart ska man då börja, mycket har hänt i mitt liv senaste tiden. Var på semester i Egypten med älsklingen och började även förarutbildning i Hagalund (Sthlm) i mars. Har sedan dess pluggat teori i 5 veckor samt haft praktik i 3 veckor. Nu är man återigen inne på ett teoriblock på 5 veckor innan nästa praktikpass börjar. Livet leker och jag stormtrivs =) De ämnena jag läser under teorin är Broms, Trafiksäkerhetsföreskrifter JTF, Elskydd, Elteknik, MTO=mänskliga faktorns påverkan/inverkan/samverkan med teknik och organisation, ATC Automatic Train Control system, Järnvägsgeografi, Infrastruktur.
En hel del blir det men kul är det. Har under de senaste veckorna fått lära mig grunden om fordonen, järnvägen, signalerna etc, samt kört fordonen x2000, Rc6, Rc3,x40 på sträckorna Sthlm-Uppsala, Sthlm-Falun, Sthlm-Gävle, Sthlm-Göteborg, Sthlm-Karlstad, Sthlm-Örebro, Sthlm-Hallsberg.
Vad har jag mer hunnit med, har vart i Malmö till älsklingen ett antal gånger och även sett SM-finalerna i innebandy vilket var totalt awesome!!!! och fick se mitt Storvreta vinna SM-guld herrar 2012 =)
Har även hunnit åka iväg och döma Örebrocupen med min kollega vilket gick strålande. Nu är tyvärr domarsäsongen slut för denna årstid och man får tagga till hösten. De senaste två dagarna har bestått av praktiska lektionsdagar i Brand och HLR ute i Hagalund och nu tillbaks till skolbänken igen.

Bli inte oroliga, har ju faktiskt fotograferat en hel del också så bilder kommer strax =)

Tack till er alla som fortfarande följer min blogg, hoppas jag ska kunna ha mer tid till den inom kort.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar