onsdag 22 juni 2011

Sommar. Känslorna och tankarna svävar fritt...

Oj vad tiden går snabbt förbi :O Hinner knappt med längre. Och det är ni, mina vänner som får lida utav det. Jag vill ha tid till er alla lika mycket och ibland går det alldeles för lång tid emellanåt. Men jag har inte glömt er, det lovar jag. Har bara väldigt mycket runt om kring mig för tillfället. Och jag vill att ni alla ska veta att jag aldrig glömmer nån av er. Till mina närmaste vänner finns jag alltid, vad det än är, när det än är, och vart jag än är. Det är ni som får mig att må bra. Så tack för att ni finns! , även om jag inte träffar alla lika ofta.
Jag antar att det är en del av livet, man skiljs åt, jobbar, utbildar sig,  skaffar familj, reser och ibland förändras man till en helt annan människa. Vi matas dagligen med nya intryck, nya livsstilar, livssituationer och synpunkter. Så det kanske inte är så konstigt trots allt. Men det är OK att sakna de ögonblicken då man hade tid för allt och alla. Men just nu måste jag ta tid för mig själv. Det kan låta själviskt, men jag har alltid funnits här för er alla. Och jag har alltid under alla år gett minst tid och energi kvar till mig själv. De som nu fortfarande finns kvar här för mig, det är ni som verkligen är sanna vänner, och ni är mer än guld värda!

En bild till detta var svår att hitta, men idag var jag ute o fotade och kände att en somrig bild från dagen passade bra. För nu är det trots allt snart midsommar. Denna bild säger mig mycket, jag får nästan en nostalgisk känsla, en sommarkänsla. En bild där tankarna får sväva fritt. 
Kan du föreställa dig vinden som stryker längs det höga gräset? Kan du se grinden öppnas och hästarna släppas ut i hagen? Kan du höra ljuden?, känna dofterna? Det kunde jag idag när jag stod vid ängen och tog detta fotot =)


1 kommentar: